Nie posiadasz terminala płatniczego? To się może zmienić!
|Zarówno przedsiębiorcy, zajmujący się sprzedażą towarów lub usług na rzecz klientów indywidualnych, jak i właśnie odwiedzający ich nabywcy, z pewnością zgodzą się co do jednego: rzeczywistość zmierza w kierunku rozwoju płatności elektronicznych. Można to dostrzec na przykładzie wielu punktów handlowych, działalności zajmujących się zleceniami z dojazdem do klienta, a także transakcji dokonywanych w internecie. Co więcej, sprzyjają temu okoliczności zarówno obecne, jak i te, które mają dopiero nadejść.
Dlaczego warto zaopatrzyć firmę w terminal płatniczy?
Uiszczenie należności przy użyciu karty płatniczej oferują dzisiaj mniejsze i większe przedsiębiorstwa, handlowe oraz usługowe, stacjonarne czy też mobilne. Dlaczego wykorzystanie terminala w firmach działających na rzecz klientów indywidualnych jest coraz powszechniejsze? Można tu wymienić kilka powodów, zaczynając od tego, że w taką stronę zmierza ogólny rozwój technologii, podobnie jak rozwój handlu i usług. Wielu przedsiębiorców chce wdrożyć terminale płatnicze, ponieważ wielu innych już je ma. Działalności oferujące taką formę zrealizowania transakcji stają się po prostu bardziej konkurencyjne.
Można jednak powiedzieć, że to wciąż mało wystarczające tłumaczenie. Bo co decyduje o coraz częstszych oczekiwaniach klientów, takich jak opcja użycia terminala płatniczego? Odpowiedź jest prosta: większy komfort. Nabywca nie musi bowiem mieć przy sobie gotówki, by móc zapłacić za towary bądź daną usługę. Realizacja transakcji przy użyciu terminala i karty jest też zdecydowanie szybsza. I co ważne, tego typu operacje są odpowiednio zabezpieczone, co również nie pozostaje bez znaczenia dla klientów. Działanie to wydaje się też wygodniejsze dla przedsiębiorców, a nawet ciekawsze o tyle, że opisywane urządzenia pozwalają zaoferować dodatkowe usługi: doładowanie GSM, uiszczenie należności za rachunki (woda, gaz czy prąd) czy też czasem zakup biletów na wydarzenia sportowe lub artystyczne. Z pewnością warto dowiedzieć się więcej o terminalach płatniczych oraz możliwościach, jakie oferują one dla różnego rodzaju działalności.
Kolejny powód to trwające działania nad zmianami prawno-technicznymi, związanymi z przyszłym systemem fiskalizacji. W przyszłości przedsiębiorcy będą zobligowani do zamiany dotychczasowych urządzeń rejestrujących na kasy fiskalne online. Poza podstawowym aspektem – czyli internetowej transmisji danych o dokonanych transakcjach do Centralnego Repozytorium Kas – technologie nowej generacji zapewnią także standardy w postaci współpracy z terminalami płatniczymi oraz wydawanie paragonów dla klientów w formie elektronicznej. Ponadto, w ostatnim czasie powstała specjalna inicjatywa, mająca zachęcić przedsiębiorców do wdrażania terminali płatniczych w swoich firmach.
Polska Bezgotówkowa – co oferuje ten program?
W kontekście powyższego warto też dodać, że niedawno ruszył Program Wsparcia Obrotu Bezgotówkowego – „Polska Bezgotówkowa”. Inicjatywa ta powstała w ramach współpracy Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii, różnych agentów rozliczeniowych (do których dołączył także PayTel), organizacji Mastercard i Visa, a także Związku Banków Polskich. Skierowana jest do mniejszych i średnich firm, które jeszcze nie stosują terminali płatniczych. Zwykle bowiem takich przedsiębiorców przed wdrożeniem wspomnianych urządzeń powstrzymują wydatki związane z ich użytkowaniem. Tymczasem program ten zakłada atrakcyjną ofertę dla podatników, którzy zdecydują się w swojej działalności akceptować płatności elektroniczne.
Na czym ta oferta miałaby polegać? Przedsiębiorcy, którzy spełniają określone kryteria (np. posiadają nie więcej, niż 5 placówek), mogą podpisać umowę z agentem rozliczeniowym, biorącym udział w programie „Polska Bezgotówkowa”, na okres co najmniej jednego roku. W rezultacie, otrzymają oni pokrycie kosztów otrzymania terminalów płatniczych (maksymalnie trzech) oraz obsługi transakcji bezgotówkowych przez okres 12 miesięcy (licząc od momentu podpisania umowy). Przedsiębiorcy nie będą mieli dodatkowych wydatków do momentu, aż nie przekroczą kwoty obrotu w wysokości 100 000 zł (na danym terminalu) w skali wspomnianego przedziału czasu. Gdy to nastąpi, będą obowiązywać opłaty wynikające z umowy z danym agentem rozliczeniowym.
a ja już posiadam 🙂 opłaca się 😉