Rejestracja kasy w Urzędzie Skarbowym
|Każdy przedsiębiorca, który musi rozpocząć ewidencję sprzedaży przy użyciu kasy rejestrującej, powinien oczywiście kupić odpowiednie urządzenie. Samo jego nabycie nie upoważnia jednak jeszcze do wystawiania paragonów fiskalnych. Poprawne rozpoczęcie rejestracji obrotu wymaga m.in. terminowej i prawidłowej komunikacji z właściwym Urzędem Skarbowym. Dopełnienie tych obowiązków leży po stronie właściciela kasy. O czym konkretnie należy pamiętać?
Zgłoszenie przedinstalacyjne
Jak sama nazwa wskazuje, takiego zgłoszenia musimy dokonać zanim kasa fiskalna zostanie zainstalowana w naszej firmie. Zgodnie z przepisami, powinno ono trafić do Urzędu Skarbowego najpóźniej jeden dzień przed rozpoczęciem ewidencji (można to zrobić osobiście lub listownie). W zgłoszeniu przedinstalacyjnym należy zawrzeć następujące dane: imię i nazwisko lub nazwę podatnika, jego NIP, liczbę kas, miejsca ich instalacji oraz termin instalacji. Zawiadomienie to jest istotne również ze względu na ulgę obowiązującą przy zakupie pierwszego urządzenia fiskalnego. Urząd Skarbowy przyznaje refundację m.in. na podstawie tego dokumentu.
Zgłoszenie poinstalacyjne
Fiskalizacji kasy dokonuje serwisant z ważnymi uprawnieniami. W większości przypadków będzie to przedstawiciel firmy, w której kupiliśmy urządzenie. Z czynnością tą związany jest kolejny element komunikacji z Urzędem Skarbowym – zgłoszenie poinstalacyjne. Zawiadomienie musi trafić do właściwego US w terminie 7 dni od daty wprowadzenia kasy w tryb fiskalny. Co ciekawe, zgłoszenia dokonuje zawsze zarówno przedsiębiorca, jak i serwis urządzenia.
Więcej informacji:
https://www.pckf.pl/baza-wiedzy/rejestracja-kasy-w-urzedzie-skarbowym-nie-zapomnij-zglosic-kasy,11
Ostatnio sam musiałem zarejestrować kasę i nawet sprawnie poszło
jak zwykle ta ganianina po urzędach, ehhh, czy w tym kraju kiedyś będzie łatwiej?
Mogli by umożliwić rejestrację kasy przez internet