Spójrz na design urządzeń fiskalnych z innej, praktycznej strony

Fawag Lite - elegancka kasa fiskalna

Często w świadomości użytkowników różnych technologii funkcjonuje swoisty podział na funkcyjny i estetyczny wymiar produktu – na to, „co on może”, i na to, „jak on wygląda”. W rzeczywistości jednak okazuje się nieraz, że strona wizualna urządzenia potrafi mieć praktyczne zastosowanie. Zwłaszcza w komunikacji marketingowej. I co ciekawe, dobrym przykładem tego stanu rzeczy są właśnie technologie sprzedaży. A więc jaką rolę może odegrać wygląd urządzenia fiskalnego?

Jak podchodzimy do wyglądu produktów?

Być może kwestia ta wydaje się oczywista, a kolejne zdania będą brzmiały jak truizm. Jednak idąc „od ogółu do szczegółu”, warto przypomnieć podstawowe mechanizmy, działające w tym aspekcie, aby uzmysłowić sobie to, co wydaje się na pozór mało przekonujące. Czyli fakt, że wygląd urządzenia fiskalnego potrafi być nie mniej ważny, niż różne rozwiązania funkcjonalne.

To, że chętnie nabywamy produkty, które zwyczajnie nam się podobają, że lubimy obcować z rzeczami ładnymi, otaczać się nimi, jest naturalne i najzwyczajniejsze w świecie. Ale kwestie estetyczne nie dotyczą jedynie odzieży czy elementów wystroju wnętrza, w jakim przebywamy. Przykładowo, nierzadko decydujemy się na zakup produktów spożywczych, które dobrze prezentują się wizualnie (mają eleganckie opakowania), choć niby ten aspekt nie odgrywa tu żadnej roli. Podobnie jest z różnego typu urządzeniami. Załóżmy, że interesuje nas zakup telewizora i możemy wybrać jeden z dwóch modeli o naprawdę podobnych parametrach, funkcjach i cenach. Z pewnością postanowimy o nabyciu tego, którego wygląd bardziej przypadnie nam do gustu. Co ciekawe, nierzadko klienci są gotowi nawet zrezygnować z pewnych rozwiązań na rzecz estetycznej strony takiego produktu. Twierdzą oni bowiem, że urządzenie nie tylko ma do czegoś służyć, ale również powinno się dobrze prezentować – w zgodzie z gustem i osobowością użytkownika czy wyglądem przestrzeni, w jakiej docelowo technologia się znajdzie. Preferencje estetyczne mają spore znaczenie w procesach zakupowych. Wiedzą też o tym producenci urządzeń fiskalnych, którzy tworzą modele o nowoczesnym, eleganckim i niebanalnym designie.

Wykorzystaj atrakcyjny wygląd urządzenia rejestrującego!

Trzeba przyznać, że opisana wyżej zależność to za mało, aby umotywować zasadność zwrócenia uwagi na design kasy czy drukarki fiskalnej. Jednak z niej wynika kolejna, ważna kwestia. Nowatorski, stylowy i zadbany wygląd technologii sprzedaży, podobnie jak inne, estetyczne szczegóły, potrafi oddziaływać na podświadomość konsumentów. Obecności takich właśnie urządzeń w konkretnym punkcie handlowym lub usługowym może dodatkowo podwyższać prestiż działalności, pracować na korzyść jej wizerunku, cementować wiarygodność marki. To kolejna informacja o szerokich możliwościach firmy, atrakcyjności oferty i znakomitym kontakcie z klientem.

Technologie sprzedaży o ciekawym wyglądzie mogą przykuwać oko, zwracać uwagę i zachęcać „nie wprost” do ponownego skorzystania z propozycji danego przedsiębiorstwa – do pozostania z nim na dłużej. Jeśli dodatkowo przekaz wizualny w postaci logotypów i reklam, wystroju wnętrza firmy i estetyki dodatków (do których może też należeć urządzenie rejestrujące) składa się na pełną, spójną i przemyślaną strategię marketingową, wtedy kasa bądź drukarka fiskalna stanowi kolejne narzędzie promujące, utrwalające obraz marki w świadomości nabywcy. W ten oto sposób design technologii sprzedaży może wykazać prawdziwie praktyczne zastosowanie i mieć realne przełożenie na biznesowe zyski.

One Comment

Add a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiedz nam, że nie jesteś robotem: *